2008/06/30

A LEVITICUS SZÍVE

A törvény szíve: szeress! - volt a tegnap délelőtti ige címe. Az egész Leviticus szívét is egyszerre ott találtam 3 oldalon belül a Károli bibliámban.
1. „Szentek legyetek, mert én az Úr, a ti Istenetek szent vagyok!” (19:2). Szentek? Mi bűnösök vagyunk, hogyan lehetnénk szentek?
2. Úgy, hogy Isten lehetőséget készített a bűn rendezésére. 3500 évvel ezelőtt. A Golgotán ezt a tervét vitte teljességre. „Mert a testnek élete a vérben van, én pedig az oltárra adtam azt néktek, hogy engesztelésül legyen a ti életetekért, mert a vér a benne levő élet által szerez engesztelést.” (17,11)
3. De nem csak megbocsátotta a bűnt, hanem lehetőséget adott arra is, hogy élni tudjon a reá figyelő ember. Törvényeket adott. „Tartsátok meg azért az én rendeleteimet és az én végzéseimet, emelyeket ha megcselekszik az ember, él azok által. Én vagyok az Úr.” (18:5) Törvényei nem korlátoznak, hanem élni segítenek!
4. S aztán negyediknek itt van a törvény szíve, az Úr Jézus szerint is a lényege: szeress. „hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.” (19:18)

Sokkal nagyobb hangsúlyt kellene adnunk a 3-dik gondolatnak. „...amelyeket ha megcselekszik az ember, él azok által” – csodálatos!

No comments:

Followers